• ادرس: سعدی جنوبی - کوچه فخرایی - پاساژ صدقی نژاد- طبقه همکف - پلاک 11
  • شماره تماس : 33933474-36614270

پمپ مگنتی کالمو

خانه  »  انواع پمپ اسید   »   پمپ مگنتی کالمو

پمپ مگنتی کالمو

فروش پمپ مگنتی ضد اسید کالمو سری MD و MX تکفاز و سه فاز مغناطیسی کوچک خرید پمپ اسید مگنتی با بهترین قیمت فروش تماس حاصل فرمایید

تحویل فوری
خدمات پس از فروش
کیفیت بالا
مشاوره

0
(0)

پمپ مگنتی چیست؟

پمپ مگنتی مغناطیسی یا پمپ ضد اسید از انواع پمپ انتقال اسید و مواد شیمیایی می باشد. یکی از پمپ هایی که در دسته پمپ سانتریفیوژی قرار می گیرد و نوعی ضد اسید است، پمپ مغناطیسی می باشد. در پمپ‌های مغناطیسی از دو مگنت جهت تأمین نیروی لازم برای به حرکت در آوردن پروانه‌ها استفاده می‌شود. به همین جهت این پمپ‌ها به نام مگنتی شناخته می‌شوند.

پمپ مگنتی چیست؟ | پمپ اسید | صنعت کار

تفاوت پمپ های مگنتی و ضد اسید

پمپ های اسید تنها از یک ویژگی برخوردار می باشند و آن جنس قطعات در تماس با سیالات می باشد. سیالاتی نظیر اسیدها و مواد شیمیایی می توانند به اجزا پمپ ها صدمه بزنند، قطعات پمپ های اسید در مقابل این مواد مقاومت بالایی دارند. معمولا جنس این پمپ ها از پلی‌ پروپیلن یا پلی‌ اتیلن می باشد.

در پمپ های پلیمری ضد اسید امکان نشت سیال وجود دارد. هنگامی که پمپهای اسید بدون سیال کار کنند باعث خرابی قطعات و سیل آب بند آنها می شود از این رو باعث نشت در این پمپ ها می شود. در پمپ مگنتی دیگر از نشت سیال خبری نیست و این مشکل بر طرف شده است.  به دلیل وجود مگنتها و نوع مکانیزم این پمپ برای چرخش پروانه‌ها، هیچ‌گونه نشتی در این پمپ وجود ندارد. 

عملکرد پمپ های مغناطیسی

اکثر اجزای پمپ مغناطیسی شبیه سایر پمپ‌ های سانتریفیوژ می باشد به جز قسمت آب‌بند و شافت آنها. در پمپ‌های معمولی ضد اسید اغلب از سیل مکانیکی برای جلوگیری از نشتی سیال استفاده می‌شود. در نوع مگنتی سیل های مکانیکی حذف و از مگنتها استفاده شده است. پمپ مگنتی شافت آن به دو بخش تقسیم می‌شود، شافت داخلی و شافت خارجی.

هر دوی این شافت‌ها مگنت‌هایی روی خود دارند، که عبارتند از مگنت‌های داخلی و مگنت‌های خارجی. وقتی پمپ روشن و راه اندازی می‌شود، مگنت خارجی شار مغناطیسی ایجاد تولیده کرده که باعث چرخش مگنت داخلی و به دنبال آن پروانه می‌شود. در نتیجه این عمل و با به حرکت درآمدن پروانه‌ها و ورود سیال، افزایش فشار و انتقال صورت می‌گیرد.

عملکرد پمپ های مغناطیسی مگنتی | پمپ اسید

مزایای پمپ مغنتاطیسی

پمپ مگنتی ضد اسید مانند سایر تجهیزات صنعتی دارای ویژگی هایی می باشد. آشنایی با مزایایی این محصول باعث می شود در هنگام خرید اطلاعت مناسبی داشته باشید. از مزایای پمپ مگنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم نشتی انواع سیالات خورنده نظیر اسید ها، مواد خورنده و شیمیایی
  • سهولت در فرایند نگهداری
  • کاربری راحت
  • ایمنی بالا در هنگام کارکرد
  • عدم نیاز به سیل مکانیکی و آب بند
  • کم بودن آلودگی صوتی در هنگام کارکرد

در مورد معایب پمپ اسید مغناطیسی باید این را در نظر بگیریم که به هیچ عنوان پمپ نباید خشک و بدون سیال کار کند. قیمت پمپ مگنتی نسبت مدل های معمولی ضد اسید بالاتر می باشد. سیالاتی که در آن ذرات جامد وجود دارد نباید با پمپ مغناطیسی پمپاژ شوند.

کابرد انواع پمپ های مغناطیسی

بعد از اینکه با مزیت و معایب پمپ اسید مگنتی مغناطیسی آشنا شدیم با انواع کاربرد و کاربری آنها آشنا خواهیم شد. کاربرد پمپ های مغناطیسی طیف وسیعی در صنعت دارد که ادامه این مطلب به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • انتقال انواع سیالات نظیر اسیدها و بازها
  • انتقال مواد شیمیایی و خورنده
  • انتقال آب شور

پمپ مگنتی ضد اسید مغناطیسی برندهای مختلفی در بازار دارد. گروه بازرگانی صنعت مفتخر به فروش برخی از این برند ها می باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

فروش پمپ مگنتی ضد اسید کالمو Calmo

پمپ مگنتی ضد اسید کالمو یکی از برندهای معتبر ساخت کشور چین می باشد. موارد استفاده آن در صنایعی نظیر شرکت های پتروشیمی، پالایشگاه های نفت و گاز انتقال اسید می باشد. این پمپ ها از جزو پمپهای پلیمری محسوب می شوند و به دو صورت تکفاز و سه فاز موجود و قابل ارایه می باشد. همچنین این پمپ ها در دو مدل MX و MD تولید می شوند که در ادامه به تشریح این مدل خواهیم پرداخت.

فروش پمپ مگنتی ضد اسید کالمو Calmo

پمپ مغناطیسی کالمو مدل MD

پمپ اسید مگنتی کالمو سری MD به صورت تک فاز بوه و به دلیل حجم کم آن حمل و نقل راحتی دارد. به همین دلیل گزینه خوبی برای اسید شویی پکیج ها و چیلر ها می باشد. این سری از پمپ ها کالمو از توان 22 تا 280 وات، دبی (آبدهی) 8 تا 150 لیتر در دقیقه و ارتفاع (هد) آن 1 تا 14 متر می باشد. که با عنوان پمپ های اسید شویی معروف می باشند. همچنین سیالاتی تا دمای 80 درجه سانتی گراد را پمپاژ کرده و کاملا آب بندی شده است.

پمپ مغناطیسی کالمو سری MX

مدل کالمو MX به صورت سه فاز بوده و می تواند آبدهی (دبی) برابر با 100 تا 150لیتر در دقیقه و هد 12 تا 25 متر را تامین کند. جنس این پمپ ها از پروپیلین (PP) بوده و در توان های نیم اسب الی 3 اسب موجود و قابل ارایه در گروه بازرگانی صنعت کار می باشد.

جدول مشخصات پمپ اسید مگنتی سری های MX و MD لازم به ذکر است که اتصالات این پمپ به صورت سر سیلنگی می باشد.

مدلبرق ورودیارتفاع (هد)آبدهی (دبی)
—–—–mlitr/min
MD-6Rتکفاز18
MD-10Rتکفاز1.511
MD-15Rتکفاز2.416
MD-20Rتکفاز3.127
MD-30Rتکفاز3.832
MD-40Rتکفاز4.645
MD-55Rتکفاز5.660
MD-70Rتکفاز6.786
MD-100Rتکفاز8.6120
MD-120Rتکفاز5.5150
MX-400سه فاز12100
MX-401سه فاز16150
MX-402سه فاز22200
MX-403سه فاز25250

قیمت فروش پمپ مگنتی کالمو ضد اسید

قیمت فروش پمپ ضد اسید کالمو به دلیل تنوع در توان و قدرت آن و همچنین سایز و ابعاد پمپهای مگنتی کالمو متغیر می باشد. پیشنهاد می شود جهت استعلام از قیمت خرید این محصول با مشاورین ما در گروه بازرگانی صنعت کار در تماس باشید.

قیمت فروش پمپ مگنتی کالمو | پمپ اسید

سولات متداول

پمپ مگنتی ضد اسید چیست؟

پمپ مگنتی (مغناطیسی) ضد اسید نوعی پمپ سانتریفیوژی می باشد که نیروی محرک آن برای چرخش پروانه به جای شفت از نیروی مغناطیسیاستفاده می شود.

کاربرد پمپ مگنتی ضد اسید؟

از کاربرد پمپ های اسید مگنتی می توان به اسید شویی و رسوب زدایی انواع چیلرها کندانسور ها و انتقال اسید اشاره کرد.

آیا خرید پمپ ضد اسید مگنتی دسته دوم مناسب می باشد؟

خرید پمپ مغناطیسی مگنتی ضد اسید از نظر قیمت نسبت به نوع آکبند و نو آن مقرون به صرفه می باشد زیرا قیمت این پمپ ها نسبت به نوع سیل دار آن بالاتر است.


باعث افتخاره که مارا در شبکه های اجتماعی دنبال می کنید

اینستاگرام

برای مشاوره انتخاب نوع محصول مورد نظر و قیمت آن با کارشناسان گروه صنعت کار تماس حاصل فرمایید.

امتیاز به محصول و پست

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صنعت کار است