• ادرس: سعدی جنوبی - کوچه فخرایی - پاساژ صدقی نژاد- طبقه همکف - پلاک 11
  • شماره تماس : 33933474-36614270

دستگاه تزریق پلاستیک

خانه  »  بلاگ   »   دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه تزریق پلاستیک

0 (0) دستگاه تزریق پلاستیک چیست؟ دستگاه تزریق پلاستیک  ماشینی هست که برای تولید قطعات تشکیل پلاستیک از یک قالب استفاده می کند. به عبارتی  یکی از رایج ترین روش ها برای تولید قطعات پلاستیکی است و می توان آن را برای تولید قطعات با اندازه ها و شکل های مختلف استفاده کرد. در این روش […]

تحویل فوری
خدمات پس از فروش
کیفیت بالا
مشاوره

0
(0)

دستگاه تزریق پلاستیک چیست؟

دستگاه تزریق پلاستیک  ماشینی هست که برای تولید قطعات تشکیل پلاستیک از یک قالب استفاده می کند. به عبارتی  یکی از رایج ترین روش ها برای تولید قطعات پلاستیکی است و می توان آن را برای تولید قطعات با اندازه ها و شکل های مختلف استفاده کرد. در این روش ابتدا گرانول پلیمر ذوب شده و سپس تحت فشار به درون یک قالب تزریق می شوند. پلیمر مایع درون قالب خنک شده و به صورت جامد خارج می شود.

دستگاه تزریق پلاستیک چیست؟ | صنعت کار

گرانول چیست؟

گرانول در حقیقت شکلی از پلیمر دانه دانه است که کاربرد و مصارف گوناگونی دارد. برای تولید محصولاتی که از پلیمری ساخته می شود ابتدا باید در دستگاه تزریق پلاستیک ذوب شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

مشخصات فنی تزریق پلاستیک

دستگاه‌ های تزریق پلاستیک بسته به میزان نیروی اعمالی صفحات گیره‌ آنها به تناژهای مختلف تقسیم بندی می‌شوند. این نیرو، قالب را هنگام فرآیند تزریق ثابت و بی حرکت نگه می دارد. تناژ این دستگاها می‌تواند محدوده‌ ای بین 6 تا 6000 تن را در بر گرفته لازم به ذکر است تناژهای بسیار بالا از کاربرد نسبتا کمتری برخوردار می‌باشند. از دلایل محبوبیت و استفاده گسترده از دستگاه تزریق پلاستیک، هزینه بسیار کم ساخت هر قطعه در تیراژهای بالا است. 

انواع دستگاه تزریق پلاستیک

انواع دستگاه تزریق پلاستیک را می توان به سه دسته تقسیم کرد. این دستگاه در دو حالت عمودی و افقی است. از انواع دیگر ماشین تزریق پلاستیک از جهت سیستم انتقال مواد شامل:

  • پیستونی
  • ماردونی یا پیچی

از جهت حرکت صفحه متحرک می توان به بازویی و جکی اشاره کرد.

انواع دستگاه تزریق پلاستیک | صنعت کار

اجزای ماشین تزریق پلاستیک

دستگاه تزریق پلاستیک از اجزای مختلفی تشکیل شده است. مهمترین آنها شامل: مارپیچ، نازل، سلندر تزریق، قیف مواد، گرمکن، حرارت سنج و ترموکوپل می باشد.

عملکرد دستگاهای تزریق پلاستیک

عملکرد دستگاه تزریق پلاستیک به این صورت می باشد. ابتدا گرانول های پلیمر خشک شده و در قیف قرار داده می شوند. پلیمرها در قیف با پودر و پیگمنت های رنگی و دیگر افزودنی های تقویت کننده مخلوط می شوند. سپس گرانول ها به بشکه اضافه می گردد. گرانول ها در مخزن حرارت دیده، با یکدیگر مخلوط شده و با یک پیچ چرخان به سمت قالب هدایت می شود.

ساختار پیچ و مخزن به گونه ای طراحی شده است که به بالا بردن فشار به میزان لازم و ذوب شدن ماده کمک کند. سیلند به جلو حرکت کرده و پلاستیک ذوب شده از طریق سیستم چرخنده به قالب تزریق می شود و همه فضای خالی قالب را پر می کند. با پایین آمدن دمای ترموپلاستیک، ماده پلیمر جامد شده و شکل قالب را به خود می گیرد. در پایان قالب باز شده و قطعه جامد توسط پین های افشانک به بیرون هدایت می شود،

عملکرد دستگاه تزریق پلاستیک | گروه بازرگانی صنعت کار

نکاتی که قبل از شروع قالب گیری تزریقی باید بدانید

قبل از شروع به کار در زمینه قالب گیری تزریق پلاستیک باید به چند نکاتی توجه داشت:

  • هزینه خرید دستگاه تزریق پلاستیک: هزینه ابتدایی برای تولید قالب‌گیری تزریقی می‌تواند بالا باشد – با توجه به هزینه ماشین‌آلات تزریق و خود قالب‌ها.
  •  مقدار تولید تزریق پلاستیک: یکی از مهمترین فاکتور ها این است که معین کنید چه تعداد قطعه می خواهید بسازید تا تصمیم بگیرید که آیا قالب گیری تزریقی مقرون به صرفه می باشد یا خیر.
  • عوامل طراحی در خرید دستگاه تزریق پلاستیک: به حداقل رساندن تعداد قطعات و ساده کردن هندسه اقلام شما، قالب گیری تزریقی را آسان می کند. علاوه بر این، طراحی ابزار قالب برای جلوگیری از نقص در هنگام تولید مهم است.

دستگاه تزریق پلاستیک خانگی

دستگاه تزریق پلاستیک خانگی که بعضی اوقات آن را با نام (دستگاه تزریق رومیزی) می شناسند، نوعی دستگاه تزریق پلاستیک است که برای تولید قطعات کوچک پلاستیکی از آن استفاده می شود.  این دستگاه هم مانند سایر دستگاه های تزریق، مواد اولیه پلیمر را ذوب کرده و با بارگذاری در یک قالب خاص، آن را تبدیل به یک قطعه پلاستیکی می کند. دستگاه تزریق پلاستیک خانگی، به دو صورت رومیزی یا پایه دار تولید و عرضه می شود.

چه پلاستیک هایی در دستگاه تزریق پلاستیک استفاده می شود؟

با بیش از 92000 مدل مواد پلاستیکی دسترس و ۴۵ مواد پلیمری، انبوهی از پلاستیک های مختلف وجود دارد که می توانند برای قالب گیری در دستگاه تزریق استفاده شوند. رایج ترین مواد پلاستیک مورد استفاده پلی اتیلن با چگالی بالا و کم می باشد.

کاربرد ماشین تزریق پلاستیک

دستگاه تزریق پلاستیک برای طیف وسیعی از کاربردها در صنایع مختلف استفاده می‌شود که در آن فرآیند تولید تکرارپذیر مورد نیاز است. تولید اقلامی مانند قرقره های سیمی، بسته بندی، درب بطری، اسباب بازی، شانه، دبه های پلاستیکی، صندلی، میزهای کوچک، ظروف مواد غذایی، قطعات مکانیکی، و قطعات و اجزای خودرو است.

کاربرد ماشین تزریق پلاستیک | صنعت کار

قیمت خرید ماشین تزریق پلاستیک

قیمت دقیق خرید دستگاه تزریق پلاستیک و تجهیزات جانبی آن در بازار متغیر می باشد. اتومات و نیمه اتومات بودن یکی از اصلی ترین عوامل در تعیین قیمت این دستگاه می باشد. در حالی که ماشین آلات و تجهیزات تزریق قیمت بالایی دارند، ساخت قالب تزریق واقعی هزینه نسبتاً پایینی دارد. همچنین ضمانت و خدمات پس از فروش این دستگاهها یکی از عوامل قیمت گذاری این ماشین آلات می باشد.

قیمت خرید ماشین تزریق پلاستیک | صنعت کار

مزایای خرید ماشین تزیق پلاستیک

مزیت اصلی خرید دستگاه تزریق پلاستیک قالب‌گیری این است که می‌توان تولید آن را برای تعداد زیادی از قطعه افزایش داد. قالب‌گیری تزریقی در مقایسه با فرآیند تولید سنتی مانند ماشین‌آلات CNC که مواد اضافی را از بین می‌برد، کمترین ضایعات را ایجاد می‌کند.

مزیت آخر دستگاه تزریق پلاستیک قالب گیری این است که امکان تولید بسیاری از قطعات یکسان را فراهم می کند که امکان اطمینان و ثبات قطعه را در تولید با حجم زیاد فراهم می کند.

معایب دستگاه تزریق :

در حالی که دستگاه تزریق پلاستیک قالب گیری مزایای خود را دارد، اما معایبی نیز در این فرآیند وجود دارد. هزینه های اولیه می تواند برای قالب گیری تزریقی بالا باشد، به خصوص در مورد دستگاه تزریق. یک ابزار قالب اولیه باید تولید و آزمایش شود. اینها زمان و هزینه برای تکمیل نیاز دارد و می تواند یک فرآیند هزینه بالایی داشته باشد.

قالب گیری تزریقی نیز برای ساخت قطعات بزرگ به صورت یک قطعه ایده آل نیست. این به دلیل محدودیت های اندازه دستگاه تزریق پلاستیک و ابزارهای قالب است. 

سوالات متداول

درامد ماهیانه دستگاه تزریق پلاستیک؟

در آمد ماهیانه دستگاه تزریق پلاستیک در بازه 40 تا 160 میلیون تومان قرار می گیرد.  به طور کلی، تزریق پلاستیک به دلیل هزینه نسبتاً پایین مواد اولیه و بازدهی تولید بالای ماشین آلات تزریق پلاستیک بسیار سودآور است.  یک ماشین تزریق پلاستیک کار آمد با کمک نیروی کار ماهر و تجهیزات جانبی مناسب می‌تواند حجم زیادی از محصولات را در مدت زمان کمی و طی یک پروسه اتوماتیک تولید و قابل عرضه نماید. این امر موجب خلق درآمد و سود سرشاری می‌شود.

عوامل تاثیر گذلر بر درآمد ماهانه تزریق پلاسیتکتوضیحاتاقدامات
کارکرد دستگاه تزریق پلاستیکافزایش مدت زمان کارکرد مفید دستگاه تزریق پلاستیکافزایش ساعات یا شیفت های کاری
بازدهی تولیدافزایش بهره وری و بازدهی دستگاه تزریق پلاستیککاهش زمان روند تولید
انرژی و مواد اولیهکاهش هزینه مصرف انرژی و مواد اولیهاستفاده از سیستم مجهز به سروو موتور، استفاده از مواد افزودنی پر کننده
سرویس و نگهداریکاهش هزینه تعمیرات و نگهداری ماشین تزریق پلاستیکتعمیرات پیشگیرانه، تامین قطعات یدکی

دستگاه تزریق پلاستیک چیست؟

دستگاه تزریق پلاستیک درراحت ترین شکل خود دارای یک قیف می باشد که مواد پلاستیکی را به یک سیلندر فولادی داغ انتقال می دهد. در داخل سیلندر، مواد پلاستیکی ذوب شده و یک مکانیزم خاص تشکیل شده  از یک ماردون یا مارپیچ و یک شیر یک طرفه، پلاستیک مذاب را به داخل حفره قالب تزریق می‌کند.

قیمت دستگاه تزریق پلاستیک 1000 گرمی چقدر است؟

قیمت ماشین تزریق 1000 گرم در حدود 2،4 تا 4،2 میلیارد تومان است و با استفاده از آن می­توان قطعات پلاستیکی نظیر سبد میوه، اتصالات پلیمری، سطل، گلدان وظروف یک بار مصرف خانگی را تولید کرد.

خرید دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم

یکی از روش های خرید دستگاه تزریق پلاستیک تهیه کردن نسخه دست دوم آن می باشد. قیمت دسته دوم این ماشین آلات از لحاظ هزینه کرد بسیار مقرو به صرفه می باشد. نکاتی که باید در هنگام خرید دسته دوم این دستگاه رعایت کرد عبارتند از:

  • سلامت سیلندر ماردون و واحد تزریق تجهیز
  • عدم روغن ریزی ماشین آلات
  • سلامت گیره و عدم کج بودن و تو رفتگی صفحات گیره
  • سرعت بارگیری و تزریق مناسب در سیستم تزریق پلاستیک
قیمت خرید دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم | صنعت کار

باعث افتخاره که مارا در شبکه های اجتماعی دنبال می کنید

اینستاگرام

امتیاز به محصول و پست

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صنعت کار است