• ادرس: سعدی جنوبی - کوچه فخرایی - پاساژ صدقی نژاد- طبقه همکف - پلاک 11
  • شماره تماس : 33933474-36614270

فن کویل چیست؟

خانه  »  بلاگ   »   فن کویل چیست؟

فن کویل چیست؟

فن کویل چست انواع آن سقفی ، کانالی ، زمینی ، دیواری ، خانگی سرمایشی و گرمایشی قیمت و نحوه تعویض موتور فن کویل

تحویل فوری
خدمات پس از فروش
کیفیت بالا
مشاوره

0
(0)

فن کویل دستگاهی است که برای تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد و در تمامی مکان ها از جمله برجهای ساختمانی ، آپارتمانها ، مراکز اداری ، تجاری ، درمانی و غیره..

که دارای سیستم چیلر و موتور خانه هستند کارربرد دارد.

در فصل زمستان از طریق موتورخانه فضای محیط را گرم و در فصل تابستان از طریق چیلر فضای محیط را خنک می کند.

نحوه کار فن کویل

آب خنک شده از طریق سیستم چیلر یا آب داغ شده به واسطه سیستم موتورخانه توسط پمپ وارد فن کویل می شود تمامی آن ها دارای ورودی و خروجی می باشند که آب سرد یا گرم به طور مداوم توسط پمپ در جریان می باشد که این امر باعث داغ یا سرد شدن محیط اطراف آن می شود.

این هوای گرم و یا سرد از طریق باد تولیدشده توسط موتور و بلوئر ها از لا به لای فین های آن عبور کرده و به فضا و محیط بیرون پرتاب می شود.

معمولا از لحاظ کاربرد و ظاهر به چند دسته تقسیم می شوند :

  • سقفی
  • دیواری
  • زمینی
  • کانالی

1.فن کویل های سقفی

مدل سقفی به دو صورت توکار ، روکار ، و کاستی می باشد. توکار بدون کابین بوده و در داخل سقف کاذب قرار می گیرند مدل رو کار دارای کابین بوده و بر روی سقف نصب می شوند. همچنین مدل کاستی تمامی اجزای آن درون سقف کاذب بوده و فقط پنل خروجی باد آن به صورت چهار طرفه و یا یک طرفه می باشد بر روی سقف کاذب نصب می شود.

فن کویل سقفی

2.دیواری

این مدل بر روی دیوار نصب شده و ظاهری شبیه به اسپیلت دارند با این تفاوت که داخل کویل اسپیلت، گاز بوده ولی داخل فن کویل آب می باشد.

فن کویل دیواری

3.زمینی

این مدل بر روی زمین نصب شده و می تواند کابین معمولی و دکوراتیو داشته باشد و همچنین پنل خروجی باد آن می تواند از بالا که اصطلاحا بالازن یا از روبه رو که اصطلاحا روبه روزن می گویند باشد.

 زمینی

4.کانالی

این مدل مانند مدل های سقفی در سقف کاذب قرار می گیرد با این تقاوت که در مدل سقفی از طریق دریچه خروجی باد فن فقط همان محیط را تحت پوشش قرار می گیرد اما در مدل کانالی به واسطه قدرت بیشتر موتور و بزرگتر بودن بلوئرهای آن باد سرد و یا گرم با شدت بسیار از طریق کانال به چندین فضا و محیط انتقال پیدا می کند.

اجزای فن کویل

به طور کلی قطعات فن کویل و اجزاء اصلی آن به شامل موارد زیر می باشد

  • موتور فن کویل
  • بلوئر
  • کویل
  • بدنه و شاسی
  • کلید ترموستات
  • فلتر هوا

موتور فن کویل

موتور فن کویل انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند هسته اصلی بوده که دارای توان های مختلف و به دو صورت تک شفت و دو شفت می باشند موتورها معمولا دارای سه تا 7 حالت دور مختلف جهت پرتاب باد می باشند.

موتور فن کویل

بلوئر (فن)

بلوئر یا پروانه معمولا به دو صورت فلزی و پلاستیکی بوده و بر روی شفت موتور نصب می شوند و با چرخش از طریق موتور تولید باد می کند.

بلوئر  فن کویل

فیلتر هوا

فیلتر هوا در مسیر مکش هوای محیط در فن کویل قرار دارد که باعث جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل آن می شود و معمولا طوری در آن تعبیه میشوند که براحتی آن را جدا کرده و شسشتو داد.

بدنه و شاسی

موتور فن کویل ها و بلوئرها بر روی صفحه ای که اصطلاحا به آن سینی فن کویل می گویند قرار می گیرند این سینی و همچنین کویل و دیگر اجزا همگی بر روی شاسی سوار می شوند.

کلید یا ترموستات

دورهای دستگاه را با کلید سلکتور یا ترموستات می توان تغییر داد. از طریق ترموستات می توان هم کنترل دما و هم کنترل دور موتور را در اختیار داشت . ترموستات ها به دو دسته دیجیتال و انالوگ تقسیم می شوند و در تمامی فن کویل ها کاربرد دارند اما کلید سلکتور فقط دور موتور را کم و زیاد تغییر می دهد.


باعث افتخاره که مارا در شبکه های اجتماعی دنبال می کنید.

اینستاگرام

امتیاز به محصول و پست

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صنعت کار است