• ادرس: سعدی جنوبی - کوچه فخرایی - پاساژ صدقی نژاد- طبقه همکف - پلاک 11
  • شماره تماس : 33933474-36614270

آموزش نحوه تنظیم ست کنترل

خانه  »  بلاگ   »   آموزش نحوه تنظیم ست کنترل

آموزش نحوه تنظیم ست کنترل

آموزش نصب و نحوه تنظیم ست کنترل

تحویل فوری
خدمات پس از فروش
کیفیت بالا
مشاوره

0
(0)

تنظیم ست کنترل یکی از چالش های امروزی در هنگام بستن پمپ آب و راه اندازی آن است. ست کنترل دستگاهی است که برای کنترل فشار آب در سیستم های آبرسانی خانگی و صنعتی استفاده می شود. این دستگاه به طور خودکار پمپ را روشن و خاموش می کند تا فشار آب را در محدوده ی دلخواه شما حفظ کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه نصب و تنظیم ست کنترل پمپ آب خانگی بیشتر آشنا شویم.

جهت تنظیم ست کنترل ابتدا نیاز است که زمان روشن و خاموش شدن پمپ را با زمان باز و بسته شدن شیر آب در نظر بگیریم. اگر این فرایند به صورت آنی و همزمان انجام شد بدین معنا است که ست کنترل به درستی نصب و تنظیم شده است. در غیر این صورت مراحل زیر انجام دهید.

مراحل تنظیم ست کنترل

  1. 1.شیر آب یکی از واحدها را تا انتها باز کنید. با باز شدن شیر یکی از واحد ها ساختمان پمپ روشن می شود.
  2. 2.شیر خروجی پمپ آب را به طور کامل ببندید. با بستن شیر خروجی پمپ ست کنترل خاموش خواهد شد.
  3. 3.شیر خروجی را کمی باز کنید. در این مرحله با باز کردن کمی شیر آب به نحوی که مقدار کمی آب عبور کند باعث راه اندازی مجدد پمپ خواهد شد.
  4. 4.تنظیم ست کنترل، پیچ ست کنترل را در جهت منفی بچرخانید. پس از آنکه پمپ مجدا روشن شد پیچ ست کنترل را در جهت منفی یا به عبارتی خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. این عمل را انجام دهید تا زمانی که مقدار کمی که آب باز است قطع شود این عمل جهت ممانعت از کارکرد مدام پمپ انجام می شود.
  5. 5.تکرار مراحل 1 تا 5. مجددا مراحل بالا را تکرار می نماییم. به این ترتیب که پمپ آب خانگی را نیمه باز می کنیم اگر پمپ راه اندازی و روشن شد به این معنا است که تنظیم ست کنترل به درستی انجام شده است.
مراحل تنظیم ست کنترل

نکات مهم در هنگام تنظیم

در ساختمان و آپارتمان هایی که تعداد واحد های آن بیشتر 3 است بهتر است به استفاده از ست کنترل از منبع تحت فشار و کلید اتومات استفاده شود. دلیل این امر آن است که ست کنترل مناسب ساختمان هایی است که هد آن بین 10 تا 12 متر باشد منظور از هد ارتفاع آب راسانی می باشد. در هنگام انتخاب و خرید این تجهیز حتما از برندهای معتبر استفاده خریداری کنید. جهت گرفتن مشاوره فنی برای خرید ست کنترل پمپ آب با همکاران در گروه بازرگانی صنعت کار در تماس باشید.

امتیاز به محصول و پست

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صنعت کار است